2014. március 3.

Ússzunk!

Sziasztok!

Most egy kicsit másabb témáról olvashattok, de azért ez is igencsak beletartozik a szépség témakörébe. Nagyon sok blog/oldal foglalkozik azzal, hogy mozogjunk. Általában a futást vagy a konditermi edzést javasolják, ami nagyon hatásos, de mi van azokkal akik nem szeretnek futni/nem akarnak konditerembe járni, de otthon sem szívesen fognak nekiállni? (Nem, én sem szeretek futni.) Szerintem erre egy elég jó megoldás az úszás.  Az egyetemen tesiként úszást vettem fel már másodjára. Fél órát kell úszni olyan tempóban, és úgy, ahogy én akarok, senki nem zaklat azzal, hogy nah már pedig még 20 felülést megcsinálsz, ha beledöglesz is. Nem kell sok emberrel együtt izzadnom, és lihegnem egy másfél órás kimerítő órán, ráadásul egy óra után tuti nem is bírnám tovább csinálni.  Amellett, hogy "csak" fél órát mozgok igencsak hatékony és jócskán el is fáradok. 




Ráadásul rengeteg jótékony hatása is van, mint például:

- nem terheli az ízületeket, úgy, mint a szárazföldi sportok
- óránként kb. 600 kalória égethető el
- megelőzi a rossz testtartást, és segít a gerincproblémákkal küzködőknek
- segít a légzésszabályozásban, így asztmásoknak is ajánlott az úszás
- fejleszti és gyorsítja az anyagcserét
- az edzőteremben végzett testmozgásnál 12x hatásosabb, mert minden belső izmot megmozgat
- fejleszti az állóképességet
- feszesíti a bőrt

Hátrány lehet az, hogy a hajunk is vizes lesz és meg kell mosni/szárítani ( vagy csak én vagyok olyan béna, hogy nem bírom normálisan a fejemen tartani az úszósapkát és bemegy alá a víz :D).

 Nem ajánlott, akinek:
- hosszantartó súlyos bőrbetegsége van (pl ekcéma)
- epilepszia, és terhelés okozta súlyos asztma esetén

Több fajta úszási technika is létezik, melyek más más területeket mozgatják meg:
Gyorsúszás: Jótékony hatása van a belső szervekre, fenékre és a vállakra. 30 perc alatt 206 kalóriát égethetsz el vele.
Hátúszás: A leghatékonyabb edzés az egyenes, és az összetett hasizmokra.30 perc alatt 206 kalóriát égethetsz el vele normál tempóval.
Mellúszás: Látható eredményeket érhetünk el a fenék, a térdinak és a végtagok terén. 30 perc alatt 295 kalóriát tudsz vele elégetni, normál tempó mellett.
Pillangó: Jó hatással van a belső szervekre, a vállakra és a hátra. 30 perc alatt 324 kalóriát égethetünk el vele 30 perc alatt, normál tempó mellett.


Én nagyon szeretek úszni, jobban indulnak azok a reggeleim, amikor úszom. Ajánlom Nektek is, igaz szükség van általában bérletre, de sok fürdőben/uszodában lehet kapni kedvezményesen bérletet csak úszásra. A futással ellentétben nem szükséges futáshoz kifejlesztett edzőcipőt venni, annak érdekében, hogy ne nyírjuk ki az ízületeket a betonon való futás miatt. Csak egy fürdőruhára, úszósapkára, papucsra, törölközőre és elhatározásra van szükség.

Természetesen minden sportnak megvannak a maga előnyei és hátrányai is, amit érdemes mérlegelni mielőtt belekezdetek valami újba.

(Források: szöveghez innen és innen, képek: pinterest.com)

Remélem hasznos volt, és hogy néhányan kedvet kaptatok az úszáshoz :)
Milyen sportot űztök? Szerettek úszni?

Puszi, Asu

6 megjegyzés:

  1. Én imádok úszni! Ha nyáron strandra megyünk (elég sokszor, majdnem minden héten) akkor mindig átmegyek a mély medencéhez és leúszok pár hosszt. Pont tervezem, hogy veszek egy bérletet az itteni uszodába, de várok az igazán jó időre, hogy biciklivel tudjak eljárni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most még én is kicsit húzom a számat, mert elég fázós vagyok, de szerencsére úszás közben már sosincs hideg :)

      Törlés
  2. Én is szeretek úszni, csak az a baj, hogy nagyon érzékeny a bőröm a medencék fertőtlenített, klóros vizére. Szóval rendszeresen nem tudnék járni, pedig csak úgy van értelme. Ha nyáron 1-1 alkalommal megyek az ok, bár jobb szeretem a tengert és a tavakat. :P
    Az itthoni medencénk pedig elég kicsi, 4-5 mozdulatnál fordulhatok is meg. :D
    Szóval marad a pilates és a futás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A klóros víz az igencsak hátránynak számít az érzékeny bőrűeknek.

      Törlés
  3. Én is szeretek úszni, de csak nyáron szoktam. Hosszú és sok hajam van, lassan szárad, ráadásul az uszodai hajszárító nagyon gyengus, így ott minimum egy óra lenne míg megszárad a hajam. Én nagy újra kezdő vagyok. :( Amikor jön a hűvösebb idő, egyre kevesebbet sportolok, s decemberre már ez odáig csökken, hogy semmit sem csinálok. Most győzködöm magam, hogy van már annyira jó idő, hogy lehessen menni futni, meg bent lehetne tornázni dvd-re. Régen nagyon nem szerettem futni, de mindig volt néhány fellángolás, majd tavaly ősszel ismét elkezdtem futni, és nagyon megszerettem. Főleg mikor már hullottak a levelek, sütött a nap. :) Ráadásul nagyon jó volt a lelkemnek is, hogy fejlődök. :) A végén már 5km-t futottam. :) Mikor elkezdtem 1-et alig bírtam(asztmás vagyok, így tüdővel sem bírtam úgy, de ez is szépen fejlődött)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ilyen vagyok, túl hidegben és túl melegben sem szeretek edzeni. Valamelyik nap tornáztam fél órát, de még mindig izomlázam van :D

      Törlés